White label - Så fungerar det

Skapa Ditt Eget Varumärke genom white label
Sälj dryck med din egna logotyp

Du har en fantastisk idé som du vill förverkliga. Kanske är du en idrottare som söker en produkt som uppfyller specifika krav, men du vet inte riktigt hur du ska få allt att gå ihop. Vi är här för att guida dig mot ditt mål och möjliggöra en smidig process.

Kampanjer & mässor

Oavsett om ditt företag deltar i säljmöten, arrangerar event, ställer ut på mässor eller har pågående kampanjer i stadsmiljöer, är drycker alltid välkomna. Vi erbjuder ett brett utbud av produkter som kan anpassas efter dina behov. Dessutom har de flesta av våra produkter en hållbarhet på upp till två år, vilket ger dig långvarigt marknadsmaterial.  

Slipp miljoner i investering 
White labeling har inte varit på tapeten så länge, men är helt enkelt ett produktionseffektivt sätt där flera aktörer skapar en gemensam tjänst som kan komma från en eller flera fabriker. I vårt fall har vi en egen fabrik och samarbetar inte med någon annan. Däremot tror vi på att kunna pressa priser för våra inköp genom att dela med oss av vår investering så att fler har möjlighet att producera billigare.

Vi välkomnar dig med redan ett befintligt varumärke att kontakta oss, vi sätter oss gärna och visar hur mycket vi kan sänka dina produktionskostnader. 



En känd marknadsledande produkt utvecklades från att stå på 
apotek och innehålla Kokain, till att bli dåtidens energidryck innehållandes koffein. 

Hygien & Paketering 

Vi är stolta över våra produkter, och därför ställer vi enormt höga krav på hygienen. Dina produkter saneras flera gånger under produktionsbandets många stopp. En av de sista åtgärderna är när burkarna duschas med ånga innan de placeras i kartonger och plastas in. Observera att vi placerar burkarna upp och ner för att samtidigt kontrollera så att vi är helt säkra på att det inte finns några läckage på dina produkter.

Blind cans

Eftersom vi skapar vår egen dryck har vi även möjlighet att sälja drycker i ett så kallat 'Blind-mode', vilket innebär att du kan få en egen smak utan tryck. Det är en helt omärkt burk som låter din kreativitet eller kund sätta designen. Denna lösning riktar sig mest mot mindre reklambyråer där man vill kunna erbjuda kunder små upplagor eller om man har egen press.

Egna kontroller

Vi är medvetna om att våra kunder har höga krav och att det krävs certifieringar för produktion och hantering för att kunna presentera produkterna för butiker och återförsäljare. Som kund ska du känna dig trygg med att vi inte bara uppfyller de svenska kraven utan även de som gäller inom hela EU. Därför är våra produkter perfekta för export och etableringar i andra länder.

PS. Gentlemannen på bild är Roberto, som som driver Brandsparkle. 

I princip ja. Med dagens teknik går det att framställa både smak och doft på ett riktat sätt. Vi har även möjlighet att skapa efter recept. Ett exempel som nyligen gjordes var att ge en känd parfym en smak. Genom karaktären på parfymen hittade vi senare referenser i naturen. Lite så som en vinsommelier recenserar viner

Vi skall ha en firmafest om en månad och skulle vilja beställa 24 stycken drickor med eget tryck, kan ni hjälpa oss med det? 

Vi arbetar mot etablerade varumärken som vill sänka sina produktionskostnader samt startups som vi kan stötta långsiktigt. I mars 2024 kommer vi att kunna erbjuda mindre volymer, fortfarande med riktigt tryck på aluminiumburken eller glas-/PET-flaskan. Men tills dess rekommenderar vi starkt fantastiska byråer i er stad för detta

Du tjänar marginalerna

Ökad kontroll över marginaler ger anpassningsbarhet vid prissättning och affärsbeslut, vilket stärker lönsamheten och möjliggör flexibilitet i konkurrensutsatta marknader

Lång hållbarhet

  Två års hållbarhet för produkter förlänger användbarheten, gynnar lagerhantering, sparar tid och pengar för konsumenter samt minskar miljöpåverkan

Frihet att skapa sitt egna

Genom att skapa unika produkter kan du attrahera uppmärksamhet och forma vägen mot framgång.
Din personliga och unika vision framförd av dina smaker och preferenser.